Haal nu het maximale uit jouw retourproces

Boost herhaalaankopen met 33% en verlaag retouren met 62%

Geen kredietkaart
Snelle setup
Gratis demo
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Vraag een demo aan

case study

Hoe JHP Fashion 18x sneller retouren verwerkt met Returnista

Ontdek hoe high-end fashion webwinkel, JHP Fashion, tijd, werk en geld bespaart met Returnista

Key metrics

De resultaten in het kort

Meer dan 90%

tijdswinst op terugbetalingen

18x snellere verwerktijd

van retouren door het gebruik van Returnista

24/7 inzicht

in alle relevante retourdata

JHP Fashion

OVER

JHP Fashion

Al meer dan 15 jaar een begrip in het luxe segment van de modeindustrie. Sinds kort volledig overgestapt op een online-only businessmodel.

INDUSTRIE

Fashion

AANTAL RETOUREN

per maand

Aantal medewerkers

vaste medewerkers

SOCIALS

Hoe JHP Fashion 18x sneller retouren verwerkt met Returnista

Met verschillende luxe merken in het assortiment is JHP Fashion al meer dan 15 jaar een begrip in het hogere segment. Online vind je het aanbod dat bestaat uit Dsquared2, Parajumpers, Airforce, Philipp Plein en andere merken. Met een inmiddels volledig op e-commerce gebaseerd model en de daarbijbehorende groei kreeg JHP Fashion al snel met significant meer retouren te maken. Met behulp van Returnista verwerken zij deze nu wel 18x zo snel.

Wij spraken met Stefano Parisi, COO van JHP Fashion, over de uitdagingen van het snelgroeiende bedrijf.

Stefano Parisi, COO van JHP Fashion

“In de afgelopen 8 jaar hebben wij hard aan de weg getimmerd om onze high-end fashion producten online aan te bieden. Wij waren een van de eerste multibrand stores die de stap maakte naar online. Hierbij komen natuurlijk andere, unieke uitdagingen kijken.”

De online klantervaring, een mobile-first approach, het aanbieden van de juiste size guides en een retourproces opzetten; elk e-commerce bedrijf moet natuurlijk passende oplossingen vinden voor deze aspecten van de online klantreis.

Inzicht in retourredenen krijgen en een retourproces opzetten: hoe doe je dat?

Een van de grootste uitdagingen waar wij bij JHP Fashion tegenaan liepen had te maken met het verkrijgen van de juiste retourinzichten.

Want hoewel elke webwinkel te maken krijgt met retouren, inzicht in de retourdata zorgt er juist voor dat je je retourproces kunt optimaliseren.

Ook is het retourproces zelf natuurlijk essentieel. Want hoe handel je je retouren af? Van welke processen maak je gebruik? En welke software gebruik je voor het uitvoeren van deze processen? Dit waren enkele van de vragen waar wij een oplossing op maat voor moesten bedenken.

“Je moet iedereen laten doen waar ie goed in is, Returnista is dat voor retouren.” - Stefano Parisi

Custom retoursoftware of toch een off-the-shelf oplossing: waar kies je voor?

In eerste instantie werden alle retouren bij JHP Fashion handmatig verwerkt. Dit betekende dat klanten zelf formulieren moesten printen. Hierbij kwamen vaak ook onleesbare handschriften kijken. Kortom: een hele hoop onnodig handmatig werk.

De keuze was dan ook snel gemaakt: het retourproces moest volledig geautomatiseerd worden.

“Aanvankelijk wilden wij een eigen retourmodule bouwen om de automatisering van het retourproces te regelen. Maar het zelf bouwen van zo’n retourmodule zorgt voor ontzettend veel kosten en extra werk. In onze zoektocht stuitten wij op Returnista, en besloten voor een off-the-shelf retourplatform te gaan.”

Hoe met Returnista het roer omging en retouren nu razendsnel worden verwerkt

De implementatie van Returnista’s retourplatform verliep spoedig. Al snel hadden we door dat we met de realtime data inzichten veel meer grip kregen op onze retourstroom.

“Nu het overzicht er is, hebben we beter in de gaten waar de pijnpunten liggen. Tegelijkertijd zijn we van een handmatige retourafhandeling nu volledig overgestapt op het automatisch verwerken van retouren. Dit geldt voor het indienen van de retour door de klant, het aanmaken van credit memo's en de daadwerkelijke terugbetalingen.”

Waar voorheen het verwerken van terugbetalingen 2-3 minuten in beslag nam, is dat op dit moment teruggebracht naar zo’n 10 seconden.

In het dashboard van Returnista kunnen we orders in bulk of per stuk terugbetalen nadat we deze hebben gecontroleerd.

Dat refunds nu 18x sneller verwerkt worden geeft ons personeel veel tijd om zich bezig te houden met andere zaken!

Van retouren naar omruilen: zo ziet de toekomst eruit

JHP Fashion is in gesprek met Returnista over de volgende stap. Parisi: “We willen er alles aan doen om het aantal retouren te verminderen. Returnista biedt de mogelijkheid om retouren om te zetten in ruilingen. Daarmee verwachten we meer dan 40%-50% van de omzet te behouden die we anders kwijt waren geweest.”

JHP Fashion

CASE STUDY

-

August 19, 2022

-

Returnista

5

Michaela - Netherlands

Exchanging, packing and returning my stuff was so quick!

5

Peter - Netherlands

Everything was simple and absolutely perfect!

Start vandaag nog met Returnista

Wij vertellen je graag meer over onze alles-in-één retouroplossing. Geheel gratis en vrijblijvend.

Vraag demo aan