Tot 40% meer omzet door ruilingen

Webwinkels krijgen veel items terug door verkeerd bestelde maten. Omdat slechts 10% vervolgens de juiste maat bestelt, lopen webwinkels veel omzet mis. Maak daarom kennis met de omruilservice van Returnista: dé oplossing waarmee items direct geruild kunnen worden tijdens het retourproces.

Behoud tot 40% aan omzet door retouren om te zetten in ruilingen

“Dankzij Returnista werd alleen al in de eerste anderhalve maand ongeveer €3.000,- aan retouren omgezet in ruilingen. Dat is orderwaarde die anders verloren was gegaan.”

Jeroen Persoon

Marketplace Manager, Butcher of Blue

Stimuleer ruilingen in het proces

Een verkeerde bestelde maat is voor niemand leuk. De klant moet het artikel terugsturen en (met geluk) bestelt hij/zij een andere maat. Tenminste, zo ging dat voorheen. Met Returnista maak je een ruiling mogelijk op hetzelfde moment dat een klant de retour aanmeldt. Eenvoudig en zo gepiept. Onze klanten buigen zo tot wel 40% van hun retouren om in een ruiling. Tel maar uit je winst.

Ruilen op basis van live voorraad

Returnista integreert met jouw bestaande systemen en dus ook het systeem dat jouw voorraad bijhoudt. Dat betekent dat jij jouw klanten een andere maat kunt aanbieden als die ook echt op voorraad is. Zo hoef jij geen ‘nee’ meer te verkopen.

We helpen meer dan 1.000 organisaties

om retouren om te zetten in ruilingen

Stimuleer ook ruilingen tijdens het retourproces

We laten je graag zien hoe Butcher of Blue, Stieglitz en Icon extra omzet behouden met de omruilservice van Returnista.