Verborgen winst: de kasstroom van je webwinkel verbeteren met je retouroplossing

Retouren kosten meer geld dan ooit. Sinds 2019 is het aantal webwinkels met 134% procent toegenomen, terwijl in dezelfde periode het aantal retouren met 431% toenam. 

Tegelijkertijd zorgt de toenemende concurrentie onder webwinkels ervoor dat deze geen kans onbenut moeten laten om zich te onderscheiden. 

Olivier Muller, mede-oprichter van retourplatform Returnista, sprak hierover met Kevin Sipin in het webinar voor de e-commerce branche van cash flow management platform, Agicap

Onderwerpen die Olivier in dit webinar behandelt zijn de algemene ontwikkelingen op het gebied van online winkelen en retourneren, hoe je je kasstroom kunt verbeteren, en hoe real time inzicht in retouren dit ondersteunt. 

Verder kaart hij aan hoe je je retourpercentage kunt verlagen en wat de mogelijkheden zijn om retouren om te buigen in ruilingen. Aan het einde van dit webinar worden er ook nog een aantal vragen vanuit het publiek beantwoord. 

Benieuwd naar het hele verhaal van Olivier? Bekijk hier het webinar van Returnista en Agicap:


Benieuwd hoe de juiste retouroplossing verborgen winst kan opleveren?

Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van je retourproces? Wij helpen je graag.

Retouren zijn met de software van Returnista niet langer een pijnpunt. Verhoog de klanttevredenheid en verlaag je kosten met de hulp van een mooie retourportaal en een compleet data-dashboard. Wil je net als Decathlon, Loavies en Asos meer waarde halen uit je retourproces? Vraag dan meteen een demo aan op onze website.

Meer tips om je retouren te verlagen en omzet te verhogen

May 20, 2022

10 tips om je online retouren te verminderen

Lees deze post
April 26, 2022

6 manieren om refunds om te zetten in ruilingen

Lees deze post
September 1, 2021

10 tips voor een goed retourbeleid

Lees deze post
August 25, 2022

Hoe een soepele retourafhandeling fans van klanten maakt

Lees deze post
August 18, 2022

10 tips voor het verduurzamen van jouw webshop

Lees deze post
June 30, 2022

Managing Shop: Guus Brinkman from Stoov

Lees deze post
May 20, 2022

10 tips om je online retouren te verminderen

Lees deze post
April 26, 2022

6 manieren om refunds om te zetten in ruilingen

Lees deze post
April 21, 2022

Hoe je het beste gratis retourzendingen aan kunt bieden

Lees deze post
April 19, 2022

Cashflow verbeteren met jouw retouroplossing: 3 tips

Lees deze post
February 28, 2022

D2C retouren verwerken: 3 essentiële onderdelen

Lees deze post
January 13, 2022

Retourfrustratie omzetten in klantloyaliteit

Lees deze post
December 22, 2021

5 tips for scalable customer service this holiday season

Lees deze post
November 3, 2021

14 tools to get you through the peak moments of BFCM and the holidays

Lees deze post
September 16, 2021

Hoe verlaag je je retourpercentage: 7 tips

Lees deze post
August 4, 2021

De 3 belangrijkste momenten tijdens het retourproces

Lees deze post
April 1, 2021

8 populaire e-commerce platformen in Europa

Lees deze post
May 26, 2021

Nieuw: Returnista integratie voor Lightspeed-gebruikers

Lees deze post
September 1, 2021

10 tips voor een goed retourbeleid

Lees deze post
February 11, 2021

Zo maak je retourzendingen duurzamer

Lees deze post
January 13, 2021

Vijf tips voor een overzichtelijke retourpagina [met voorbeelden]

Lees deze post
December 17, 2020

Meer grip op je retourproces met deze slimme metrics

Lees deze post
December 3, 2020

Brexit tips: inclusief wat te doen met post-Brexit-retouren

Lees deze post
November 24, 2020

Retourproces optimalisatie: alles wat je moet weten

Lees deze post
October 22, 2020

Hoe bereid je je retourproces voor op de feestdagen?

Lees deze post
October 14, 2020

Met deze vijf tips optimaliseer je het retourproces op een klantgerichte manier

Lees deze post